Hadapi Perkara Berat, Lancarkan dengan Doa Ini

Reporter : Ahmad Baiquni
Kamis, 11 Februari 2016 11:45
Hadapi Perkara Berat, Lancarkan dengan Doa Ini
Banyak masalah sepele dapat berujung perkara berat. Dalam menghadapi masalah semacam ini, dianjurkan untuk berserah diri kepada Allah SWT.

Dream - Dalam suatu waktu, terkadang seseorang dapat menghadapi sebuah perkara. Terjadi perselisihan antara satu orang dengan orang lain yang pada akhirnya dapat berujung pada tindakan berbahaya.

Banyak juga yang kemudian membawa perkara tersebut berujung ke pengadilan. Padahal, seseorang merasa tidak membuat masalah.

Saat menghadapi sebuah perkara, ada baiknya jika tetap berserah diri kepada Allah SWT. Penyerahan diri tersebut dapat dilakukan dengan cara salah satunya membaca doa di bawah ini.

" Hasbiyallahu lidiini hasbiyallahu lidun yaaya hasbiyallahu limaa ahammanii hasbiyallahu limam baghoo 'alayya hasbiyallahu liman kaadanii bisuuin walaa haula walaa quwwata illaa billaah."

Artinya:

" Cukuplah Allah bagi agamaku, cukuplah Allah bagi duniaku, Allah mencukupi bagi apa yang menyusahkanku, Allah mencukupi bagi yang menganiaya aku, Allah mencukupi bagi yang berniat jahat kepadaku, tidak ada daya upaya dan tidak ada tenaga melainkan pertolongan Allah."

 

Beri Komentar